Scroll to top

o nás

Historie

Historie a součastnost společnosti

Kořeny společnosti LAGO sahají až do konce 19. století, kdy Policarpo Lago zahájil svoji řemeslnou činnost jako výrobce skříní pro panské domy a kostely v Benátkách. Další generace pokračovala v tradici a rozšířila výrobu na vybavení pro ložnice a následně menší sestavy pro vchodové haly. Nicméně, již během 80. let se zejména mladší generace začaly soustředit i na nábytek do dalších částí domu. V roce 2006 došlo k zásadnímu zlomu. 4. generace rodinné firmy se sídlem ve Villa del Conte se transformovala do akciové společnosti připravené na konfrontaci s globálním trhem. Nová cesta začala mnoha výzvami a úspěchy. Zodpovědnou osobou za tuto citlivou přeměnu je Daniele Lago, mladý podnikatel a designér, který společně se svým bratrem Francem a sestrou Rosannou vedou mladý dynamický tým. Roční obrat společnosti nyní činí okolo 60 miliónů euro a počet zaměstnanců (bezmála 180) se zdvojnásobil za posledních 5 let. LAGO působí celosvětově a to díky více jak 800 prodejním místům a značkovým obchodům v italských a evropských městech včetně Říma, Milána, Lyonu, Prahy, Londýna, Valencie a Paříže.

Hodnoty

LAGO věří v rozšířenou vizi designu, chápe ho jako disciplínu netvořící pouze objekt ale také smysl. Disciplínu, která se dotýká a inovuje celý řetězec událostí od zrodu konceptu přes život výrobku uvnitř domovů až po jeho likvidaci. LAGO je přesvědčeno, že design musí vytvářet kulturu, kterou není potřeba opečovávat jako křehkou květinku v klopě kabátu ale spíše kulturu, která dodá prostor nezbytným podmínkám pro život v měnícím se moderním světě. Logika sítě, která není tvořena jedním monolitem ve středu ale mnoha malými částmi, které mezi sebou komunikují, vyjadřuje perfektně filosofii společnosti, do které každý může vložit svůj vlastní příspěvek. Jak ti uvnitř tak ti venku. LAGO proto odmítá pyramidální způsob komunikace a preferuje model, kde designeři, konstruktéři a výrobci míchají různé profese a energie, aby uvedly do života projekty, které zlepšují život všem.

hodnoty

produkt

LAGO se snaží produkt zkoumat systematickým způsobem, šířit svoji vizi a vyhnout se výhradnímu zaměření na jednotlivé solitéry. V podstatě jde o to vnímat prostor jako systém, ve kterém jednotlivé kusy nábytku navzájem komunikují. Vytvářet design znamená pro LAGO navrhovat v malém měřítku produkt a současně vědět, jak návrh použít ve velkém měřítku v souvislosti s uceleným systémem bydlení. Spíše než produkty navrhujeme „abecedu“ a vyzýváme konečného uživatele, aby ji využil podle svých představ. Produkt není strnulý, ale vede s uživatelem dialog a pomocí toho získává i unikátní nehmotnou hodnotu. LAGO výrobky však mají i jiné hodnoty: lehkost, překvapení a ironii, která ostatně prostupuje celým uměleckým světem. Sortiment je nastaven tak, aby nabídnul řešení pro každou část domu. Řady Air a 36e8, postel Fluttua, knihovny LagoLinea, skříně N.O.W. a nově také kuchyně se staly skutečnými ikonami oboru. LAGO je přístupno ke spolupráci s každým, kdo ctí a přivádí zpět hodnotu ruční práce a odborné znalosti, s každým, kdo vyrábí s vášní a smyslem pro detail.

Distribuce

Vědomo si faktu, že řetěz je tak silný jako jeho nejslabší část, investovalo LAGO ohromné množství energie do distribuce, výběrem okolo 400 prodejců v Itálii a v zahraničí, kteří mohou přispět profesionalitou a získáváním zpětné vazby. Obchodní formáty LAGO jsou rozděleny do 3 typologií, které se liší věnovanou plochou na: point, space a store. K tomu by se dal přičíst formát Appartamento, který umožňuje zažít LAGO v podmínkách skutečného domova. LAGO point a LAGO space jsou tzv. „shop-in-shop“, mají středně velkou rozlohu, nachází se v obchodech, ve kterých jsou vystavené i jiné značky vyšší třídy. Naproti tomu je zde i koncept LAGO store, což je značkový showroom nabízející pouze to nejlepší od této společnosti pro každou místnost v domě. Nacházejí se v hlavních městech jednotlivých krajů, hlavních turistických městech a historických centrech. Kurátorem navrhování a vizuálního merchandisingu obchodů je vnitřní projekční oddělení, které má za cíl vytvořit prostředí vyjadřující silnou osobitost a neformální, svěží styl odpovídající značce LAGO.

LAGO výrobní systém

Obchodní a výrobní proces je založen na dvou pilířích inspirovaných průmyslovou filozofií firmy Toyota: Kaizen a Lean Thinking. Kaizen je japonskou metodou kontinuálního zlepšování, získaného jedním krokem, do kterého je zapojena struktura celé společnosti. Pochopení toho, že energie pochází zdola je základem pro Kaizen či spíše, že obchodní výsledky nelze dosáhnout vedením, nýbrž přímou prací na produktu. Lean Thinking je přístup vyznačující se elegantní výrobní praxí, zaměřenou na snižování odpadu až do bodu celkové eliminace. Je motivovaný organizací, která odměňuje maximální účinnost v průmyslových výrobních procesech. Prostřednictvím Lean Thinking LAGO usiluje a získává konstantní produktivní zlepšení odstraněním nadbytečné aktivity jako je dezorganizace nebo ztrátový čas, který spotřebitel není ochoten platit. Výsledek: produkt se rodí v hlavě designéra a doráží do zákazníkova domova bez skladování.

LAGOSTUDIO

Lagostudio je kreativní laboratoří LAGO, kam jsou zváni studenti z nejlepších mezinárodních designových škol: např. Saint Martins z London Royal College of Art nebo Design Academy in Eindhoven z Domus Academy v Miláně. LAGO je přesvědčeno, že inovace přichází z jasné a svěží mysli tím spíše, když je z jiné kulturní sféry. Dnes po více jak 5-ti letech fungování, při kterých 200 nejkreativnějších lidí na světě pracovalo ve společnosti produkující inovace, jsme přivedli k životu několik úspěšných produktů. Produktem Lagostudia je mimo jiné křeslo Huggy od designérky Brit Leissler, postel Col-letto od Nuši Jelence nebo Chama od Mi Jin Parka.